Emaitzak: 13

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Gizarte eta kultura zerbitzuak (9)
El desarrollo cognitivo en el niño se va construyendo a partir de la elaboración y reajuste de unos esquemas de conocimiento, que a su vez sirven de base para la adquisición de nuevos aprendizajes. Haurraren garapen kognitiboa ezagutza-eskema batzuk landuz eta berregokituz eraikitzen da, eta eskema horiek gauza berriak ikasteko oinarria ere ematen dute.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Hacia al final del segundo año, se produce un salto cualitativo en el desarrollo cognitivo del niño que le permitirá llegar a la función simbólica o de representación mental, si bien esta capacidad inicialmente se basa en un solo carácter. Bigarren urtearen amaiera aldera, jauzi kualitatiboa gertatzen da haurraren garapen kognitiboan, eta horri esker funtzio sinbolikora eta irudikapenezkora iritsiko da, gaitasun hori hasiera batean ezaugarri bakarrean oinarritzen bada ere.

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El juguete sexista influencia el desarrollo cognitivo y el aprendizaje social Jostailu sexistak eragina dauka garapen kognitiboan eta ikaskuntza sozialean

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El problema parece residir en que esta elección diferen-ciada de juguetes típicos de niños y juguetes típicos de niñas no es aséptica en cuanto al desarrollo cognitivo y al aprendizaje social. Antza denez, arazoa honetan datza: mutikoen jostailu tipikoen eta neskatoen jostailu tipikoen bereizketa hori ez dela aseptikoa garapen kognitiboari eta ikaskuntza sozialari dagokienez.

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Durante este período el niño ha conseguido el suficiente grado de desarrollo físico, cognitivo, afectivo y social como para iniciarse en un tipo de juego muy elaborado y complejo. Aldi honetan, oso jolas landu eta konplexuan hasteko behar adinako garapen fisiko, kognitibo, afektibo eta soziala lortu du haurrak.

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Para ello será necesario hacer explícito y de forma detallada cómo favorecen estas actividades lúdicas el desarrollo sensorio-motor y el desarrollo cognitivo y cómo ambos factores se interrelacionan durante este juego en el niño. Horretarako, beharrezkoa izango da esplizituki eta xehetasunez azaltzea jarduera ludiko horiek nola bultzatzen dituzten garapen sentsoriomotorra eta garapen kognitiboa, eta nola bi faktoreek elkarreragiten duten haurraren jolas honetan.

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Por ello, estos objetos lúdicos han de estimular y facilitar, por una parte, este tipo de juegos de incipiente grupalidad y, por otra, el desarrollo de las habilidades motoras y cognitivas. Horregatik, objektu ludiko horiek, alde batetik, hastapeneko taldekotasuna dakarten jolasak estimulatu eta bultzatu behar dituzte, eta, bestetik, mugimendu- eta ezagutza-trebetasunak garatzeko bidea eman behar dute.

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Ello le permite poderse expresar ver-balmente, es fácil imaginar lo que suponen todos estos cambios, y lo mucho que influyen en el desarrollo cognitivo y en la elaboración de nuevas estructuras de conocimiento de los pequeños. Horri esker, ahoz adieraz ditzake gauzak; erraz irudika dezakegu aldaketa horiek guztiek zer dakarten eta zer-nolako eragina duten haurren garapen kognitiboan eta ezagutza-egitura berriak lantzean.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

No olvidando en ningún momento dicha consideración, de forma práctica se han considerado más clarificadoras las explicaciones si se presenta cada uno de los diferentes ámbitos de desarrollo (psicomotor, cognitivo, afectivo y social) de forma separada. Hori ahaztu gabe, uste dugu praktikan argiago ulertzen dela garapen-eremu bakoitza (psikomotorra, kognitiboa, afektiboa eta soziala) bere aldetik aurkezten bada.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Elektrizitatea eta elektronika (3)
La incapacidad de comunicarse con normalidad con el entorno plantea un problema para recibir estímulos, adquirir conocimientos y alcanzar un óptimo desarrollo cognitivo. Ingurunearekin normaltasunez komunikatzeko ezintasunak arazoak planteatzen ditu estimuluak jasotzeko, ezagutzak eskuratzeko eta garapen kognitibo optimoa erdiesteko.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Por esta razón, el desarrollo cognitivo de las personas con problemas en la visión sigue un camino diferente al de las que pueden ver. Horregatik, ikusmenean arazoak dituzten pertsonen garapen kognitiboak beste bide batzuk egiten ditu, ikus dezaketen pertsonenarekin alderatuta.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La implantación de un SAAC en niñas y niños sordos no solo es necesaria para que puedan cumplir la función comunicativa sino también para su desarrollo cognitivo y social. Neskato eta mutiko gorrei KSHA bat ezartzea ez da soilik beharrezkoa komunikazio-funtzioa betetzeko, baita aipatutako haur horien garapen kognitibo eta sozialerako ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa